خرید سرور مجازی

راهنمای خرید سرور مجازی

از دیدگاه یک مشتری خدمات میزبانی ، سرور مجازی با استفاده از مجازی ساز کامل ، از هر لحاظ به جز برای اجزای سخت افزاری ، همان سرور اختصاصی است .تصمیمات شما برای خرید سرور مجازی با توجه به نحوه پشتیبانی ، پهنای باند و..مشابه بوده و در قسمت خصوصیات سرورهای مجازی بحث شده اند.بنابراین در راهنمای خرید سرورمجازی ما فقط به عواملی که برای سرورهای مجازی بسیار بسیار خاص هستند، نگاهی خواهیم انداخت.

 

برای دیدن آموزش خرید سرور مجازی فوری و سفارشی شده به این لینک مراجعه نمایید:

 

آموزش خرید سرور مجازی سفارشی فوری

 

فهرست

1. راهنمای خرید سرورهای مجازی
2. نوع مجازی سازی
3. منابع رقابتی
4. سخت افزار میزبان
5. گزینه های ارتقاء

 

نوع مجازی سازی

 

مرور کلی ما بر مجازی سازی یک نگاه عمیق را به انواع تکنیک های مجازی سازی فراهم می کند که به طور معمول در میزبانی استفاده می شود.
به طور خلاصه دو نوع مجازی سازی وجود دارد:
• مجازی سازی کامل

– Xen
– VMvare

– Kvm

• مجازی سازی سیستم عامل
– Virtuozzo
– Chroo
– Free vps

مجازی سازی کامل به سرور مجازی شما امکان رفتار از منظر پیکربندی را می دهد، دقیقا به همان شیوه که سرور اختصاصی عمل می کند . درمجازی سازی سیستم عامل ،نصب و کنترل ِسرور بیشتر به پیکربندی سرور میزبان نزدیک و محدود است .

سرورهای مجازی که با استفاده از مجازی ساز سیستم عامل مستقر شده اند، ارزان تر هستند چون ملزومات سخت افزاری پایین تری دارند.
مجازی سازی کامل، رویکرد بهتری دارد و ما ارائه سرور مجازی را با استفاده از تکنولوژی KVM فراهم نموده ایم .

 

منابع رقابتی

هنگامی که شما یک حساب میزبانی هاستینگ اشتراکی را ایجاد می کنید، پلن هایی را در مورد منابع اشتراکی مشاهده می کنید، هیچ دید واقعی از نظر عملکرد،رقابت و غیره وجود ندارد.هاستینگ اشتراکی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است و وابستگی به سرویس ها اغلب به قدر نوع برنامه ای که در محیط سرور مجازی / اختصاصی وجود دارد بالا نیست.

بر روی سرور اختصاصی ، شما می دانید که صد در صد حافظه ، CPU و ظرفیت هارد دیسک برای برنامه شما صد در صد زمان در دسترس است .

به محیط سرور مجازی وارد شوید، آن رفتاری بسیار شبیه به یک سرور اختصاصی دارد. اما یکبار دیگر ارائه دهنده خدمات میزبانی این فرصت را دارد که منابع را تنظیم کند. تخصیص حافظه شما و ظرفیت ذخیره سازی معمولا ثابت هستند،اما استفاده CPU و نرخی که شما می توانید اطلاعات را به دیسک بخوانید و بنویسید (پهنای باند I/O) این طور نیستند.

شرکت های ارائه دهنده گستاخ می تواند پول بیشتری توسط  گذاشتن بار اضافی و تعیین سرور از نظر CPU و ظرفیت I/O بدست بیاورد .

به عنوان مشتری شما هیچ راه حقیقی برای متوقف کردن این اتفاق ندارید. بهترین کار شما برای دفاع، پرسیدن سوالات سخت در زمان خرید و مطمئن بودن از اینکه از جواب ها راضی شده اید ،است.

با دید عادلانه ، دلایل متعددی وجود دارد که چرا ارائه دهندگان میزبانی در محیط های سرور مجازی خود بار اضافی نمی گذارند. مقدار پولی که آنها توسط ارائه ندادن CPU و I/Oکافی بدست می آورند در مقایسه با هزینه های کلی آنها شامل محل شرکت،کارکنان،هزینه های شبکه،لایسنس های نرم افزار نباید برای جبران مشتریان ناراضی و از دست دادن اعتبار کافی باشد.

دو سوال مهم برای پرسیدن شما از شرکت میزبانی:

 

• خصوصیات سخت افزار میزبانی چیست
• چه تعداد VPS را از یک میزبان اجرا می کنند

 

سخت افزار میزبانی

کیفیت سخت افزار میزبانی قابلیت اطمینان سرور مجازی شما را اندازه گیری خواهد کرد ،بنابراین در حالیکه سخت افزار به طور مستقیم به سرور شما تخصیص داده نشده است شما در نهایت وابسته به عملیاتی بودن سرور میزبان هستید.
یکی از مزایای اصلی سرور مجازی به دست آوردن دسترسی به سخت افزار بالا با هزینه پایین است ، بنابراین با اطمینان آن را تهیه کنید.این موارد را جستجو کنید:

• CPU های دوهسته ، ترجیحا چهار هسته
• ECC RAM(آن به جلوگیری از خرابی اطلاعات کمک می کند)
• 15k RPM SAS HDD با درایوهای مبادله ای روشن

برای اطلاع از سخت افزار سرورهای ارائه شده توسط کندوهاست می توانید به این لینک مراجعه نمایید

 

گزینه های ارتقا

یکی از مزایای عالی سرور مجازی این است که شما می توانید منابع سخت افزاری را به آسانی اضافه کنید . اضافه کردن حافظه یا CPU نباید شامل بیش از یک ریبوت ساده به سرورتان باشد. در حالیکه اکثر مردم که با یک سرور مجازی شروع می کنند برنامه های مورد تقاضای به خصوصی ندارند.  زمانی که آن رشد می کند ادامه دادن به افزودن منابع مجازی ِبیشتر، از مجبور بودن به مهاجرت به سرور اختصاصی بسیار راحت تر خواهد بود.اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده شما ظرفیت اختصاص 4 گیگا بایت رم یا بیشتر و چهار هسته CPU یا بیشتر به سرور شما را داشته باشد.

 

نکته : سرویس گزینه ارتقا در کندوهاست وجود دارد و شما می توانید به راحتی و با یک کلیک سرور مجازی خود را به پلن بالاتر ارتقا دهید.

 

برای دیدن آموزش خرید سرور مجازی فوری و سفارشی شده به این لینک مراجعه نمایید:

 

آموزش خرید سرور مجازی سفارشی فوری

 

منبع

ترجمه شده توسط : آرزو رنجبرپور

 

نصب آپاچی بر روی سرور مجازی ابونتو

در سرور مجازی چگونه از آرسینک برای سینک دایرکتوری‌های لوکال و ریموت استفاده کنیم

انتخاب استراتژی موثر برای بک‌آپ سرور مجازی (VPS)

در سرور مجازی چگونه از Nmap برای اسکن پورت های باز استفاده کنیم

سرور مجازی : چگونگی استفاده از فرمان Find و Locate

سرور مجازی و استفاده از Cron برای خودکارسازی وظایف

روش راه اندازی چندین سایت وردپرس روی یک سرور مجازی اوبونتو

 


دیدگاه ها

  1. با سلام از اینکه زحمت کشیدید و ترجمه کردید و در اختیارهمه قرار دادید ممنون ولی باید بگویم که ترجمه در اکثر متن دارای جملات منقطع و نامفهوم است و متاسفانه بنده نتوانستم نتیجه ای از ترجمه شما بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *