آموزش Cpanel – ایجاد و مدیریت زیر دامنه

اطلاعیه خودکار این مقاله ؛ این پست در ۱۰ سال پیش نوشته و منتشر شده است و اکنون شاید قوانین و ابزار ها تغییر پیدا کرده باشد. اگر میدانید این نوشته هنوز به کارتان می آید ،به خواندن ادامه دهید.

این بخش از سیستم مدیریت میزبانی شما اجازه اضافه یا حذف کردن Sub domain ها را می دهد .Sub domain یا زیر دامنه امکان دسترسی به سایر پوشه های سایت شما را بوسیله نامهای دامنه می دهد البته بدون ثبت کردن دامنه جدید . به عنوان مثال اگر بخواهید بوسیله نام دامنه کاربر یا بازدیدکننده سایت شما به پوشه Forum سایتتان وارد شود یک Sub domain با نام Forum.Domain.com ایجاد کنید.

۱- با کلیک روی Sub domains وارد این قسمت شوید .
۲- نام یا به عبارتی عنوان Sub domain مورد نظر خود را در فیلد اول وارد کنرده و روی دکمه Addکلیک کنید چنانچه این عمل بخوبی انجام گرفته باشد پیغام زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:
The subdomain, sub.domain.com has been added
۳- روی Go back کلیک کنید.
۴- برای دادن مسیر و ایجاد ارتباط Sub domain با پوشه مورد نظرتان نام آن را از لیست موجود در منوی کشویی بالایی پیدا کنید و روی دکمه Setup Redirection کلیک کنید.
۵- حالا مسیر و آدرس پوشه مورد نظر خود را وارد کنید و روی دکمه Save کلیک کنید در صورت درست انجام گرفتن عملیات پیغام زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

sub.domain.com is currently being redirected to http://www.domain.com/test.html

لینک کوتاه مطلب :

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*