سرور ایده ال خود را بیابید : کدام پکیج سرور برای شما مناسب است !

اطلاعیه خودکار این مقاله ؛ این پست در ۸ سال پیش نوشته و منتشر شده است و اکنون شاید قوانین و ابزار ها تغییر پیدا کرده باشد. اگر میدانید این نوشته هنوز به کارتان می آید ،به خواندن ادامه دهید.

امروزه «جهان میزبانی وب »به عنوان بخش مهمی از گرداننده شغل های دنیاست که تا هشتاد درصد شغل ها و تا پنجاه درصد نیاز خانواده ها را در برمی گیرد. دیگر آن روزها رفته اند که مقایسه یک هاست با هاست دیگر کار شاقی به نظر می رسید! یا حتی نمی توانستید پکیج های هاست یک شرکت را با هم مقایسه کنید و گیج می شدید !

زمانی که یک هاست میزبانی را انتخاب می کنید چه این انتخاب برای اپلیکیشن های مهم و حیاتی یک شرکت بزرگ و چه برای وب سایت ساده و شخصی خودتان باشد ، قسمت اعظمی از سخت افزار و نرم افزار سرور در این دو انتخاب یکسان خواهند بود. اما یک تفاوت عمده و مهم  بین پکیج های هاست و میزبانی وجود دارد و آن سوالی است که باید از خود در مورد مقیاس و اندازه سرور بپرسید . انتخاب یک پکیج که به اندازه کافی بزرگ باشد برای حفظ سرعت وب سایت شما در موقع اوج ترافیک و یا به اصطلاح پیک وبسایت بسیار مهم و ضروری است .

برای درک کامل این مسئله در ادامه با ما همراه باشید تا شاخصه های مهم سرور را به اتفاق هم مرور کنیم:

سخت افزار سرور:  ایجاد یک بنیان مناسب

باور داشته باشید یا نه به هر حال شما هر روز توسط دنیای سرورها محاصره شده اید.از سرور شرکت های کوچک گرفته که مدیریت شبکه های چاپگر را به عهده دارند تا سرورهای ذخیره سازی اطلاعات متصل به شبکه که بسیاری از مردم برای پشتیبان گیری از داده هایشان استفاده می کنند . سرورها همه در اطراف شما هستند ! البته اکثر سرورها به گونه ای طراحی شده اند که به تعداد اندکی اجازه اتصال همزمان به سرور را می دهند و خیلی قدرتمند تر از دسکتاپ کامپیوتر شما نیستند. برای وب سایتتان شما نیاز به سروری دارید که بتواند صدها یا( هزارها) اتصال را در یک زمان برقرار کند و بتوانید با آن بدون وقفه و نامحدود کار کنید.

اندازه سرور

وقتی شما سروری را انتخاب می کنید باید به دنبال سه شاخصه اصلی سخت افزار باشید که تعیین کنید کدام سرور مناسب کار شماست!

۱)پزدازنده :

مغز سرور شماست ، اکثر سرورها شامل پردازنده های چند هسته ای هستند بنابراین می توانند با سرعت و کارایی بالا به خوبی از عهده کارهای محاسباتی بربیایند . در مجموع ، هر چقدر که پردازنده شما قوی و تعداد نخ (Thread) اختصاص داده شده به سرور شما بیشتر باشد برنامه های پیچیده و نرم افزارهای شما بهتر اجرا خواهند شد.

اگر می خواهید از مزیت مخصوص سرورهای کندوهاست از نظر نحوه اختصاص  پردازنده به کاربران که نسبت به دیگر ارائه دهندگان سرور ممتاز تراست آگاه شوید به این لینک مراجعه نمایید.

۲)RAM :

«حافظه» برای عملیات سرور حیاتی است . چون اجازه دسترسی به اطلاعات را بدون اعمال فشار عملیات خواندن/نوشتن به درایوهای حافظه سرور فراهم می کند. حتی یک وبلاگ شخصی هم نیاز به هم حافظه مناسب دارد . که باید از CMS های چون وردپرس که بسیار هم محبوب شده اند به خاطر رعایت مسئله حافظه تشکر کرد.در سرور اختصاصی  ۴GB حداقل میزان حافظه ای است که باید در نظر بگیرید.

مژده : اگر هاست خود را از کندوهاست خریداری کرده اید می توانید به راحتی این نرم افزار محبوب را بر روی هاست خود نصب کنید . برای آموزش نصب وردپرس با یک کلیک بر روی هاست خود خواندن  مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم:

نحوه نصب اتوماتیک وردپرس با یک کلیک در کندوهاست

 

۳)فضای هارد :

سرانجام ، فضای هارد سرور شما مهم است به دلیل اینکه یک محدودیت هارد و میزانی که می توانید اطلاعات را بر روی سرورتان ذخیره کنید تعیین می کند. از تصاویر گرفته تا فایل های HTML وب سایت شما نیاز به تنفس دارد . معنی این حرف در این نهفته است که مثلا اگر شما یک وبسایت مثل سایت تجاری با صدها محصول دارید این ضرورت وجود دارد و نیازمند به یک فضای بزرگ هستید . اگر در شرکتی که مسئولیت میزبانی سایت شما با آن است گزینه درایو SSD وجود داشته باشد اینها سریع تر و قابل اعتماد تر از درایوهای قدیمی هستند.

رفع اشکالات و پشتیبانی

در حالیکه قدرت و سرعت سخت افزار برای دسترسی روز به روز به سرور مهم است شما باید سخت افزار و نرم افزار مربوط به سرور خود را برای اطمینان از محافظت داده ها در نظر داشته باشید . برای مثال سرورهای زیادی دیسک های خود را دو نسخه ای می کنند اجرای دو دیسک بر روی « رید ۱ » برای اطمینان از این است که اگر یکی از دیسک ها خراب شدند کل سیستم از بین نخواهد رفت . رید ۱ ، ۵ و ۶  گزینه های افزونه ای محبوبی برای این کارکرد هستند . اما نیازمند چندین درایو هستند و می توانند باعث افزایش زیاد قیمت سرور شما شوند در حالیکه در دراز مدت به شما آرامش خاطر می دهند.

برای آگاهی از سیستم پشتیبان گیری سرورهای کندوهاست بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

تهیه نسخه پشتیبان از سرور مجازی در کندوهاست به چه صورت است؟

اوج ترافیک و «آغوش مرگ»

هر وبسایتی نگرانی در مورد اوج ترافیک دارد : تعداد کاربرانی که تلاش خواهند کرد تا در لحظه بیشترین محبوبیت وب سایت به آن دسترسی داشته باشند. برای وب سایت های شرکت این حالت معمولا بعد از انشار یک خبرنامه مهم اتفاق می افتد.

خطرات ناشی از نا آماده بودن

اگر وب سایت شما از عهده یک اوج ترافیک بالا برنیاید در حد خزیدن کند شده و یا به صورت کامل آفلاین خواهد شد. این برای صاحبان سایت بسیار زیاد مخرب است . چون به این معنی است که سایت در زمان اوج محبوبیت خود قطع و غیرقابل دسترس است . قطع بودن سایت شما در زمانی که مردم انتظار دارند به محتوای جدید سایت شما دسترسی داشته باشند غیر حرفه ای به نظر می آید و باعث می شود سایت های دیگر محتوای سایت شما را آپلود کرده و از مزایای ترافیک برای اهداف خودشان استفاده کنند.

انتخاب میزبان مناسب برای از عهده برآمدن اوج ترافیک

در حالیکه سیستم های تحویل محتوای طرف سوم هم وجود دارند که با هدف تقویت وب سایت در زمان اوج ترافیک به میدان می آیند ، معیار واقعی توانایی سایت شما برای حفظ سطح بالایی از اوج ترافیک به پکیج های میزبانی شما برمی گردد. بسیار شبیه به به این شیوه که شما وقتی روزی برای داشتن خانواده برنامه ریزی می کنید یک خانه را با اتاق خواب اضافی خرید می کنید ، باید پکیج های میزبانی وب را با پهنای باند بالا و گنجایش سرور مناسب برای میزبانی وب سایت خود خریداری نمایید .

 منبع

ترجمه شده توسط  : آرزو رنجبرپور

لینک کوتاه مطلب :

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*