هاست رایگان

اطلاعیه خودکار این مقاله ؛ این پست در ۱۰ سال پیش نوشته و منتشر شده است و اکنون شاید قوانین و ابزار ها تغییر پیدا کرده باشد. اگر میدانید این نوشته هنوز به کارتان می آید ،به خواندن ادامه دهید.

برای دریافت هاست باید به شرکت های هاستینگ مراجعه کنیم و فضای مورد نیازمان را خریداری کنیم.البته در کشور ما کمتر شرکت هاستینگ هست که دارای ساختمان اداری باشد(مخارج بالاست دیگر) بنابراین باید به وبسایت شان مراجعه کرد و سرویس مورد نظر رو سفارش داد و خرید.

(یه نکته بگم در مورد هاستینگ ها:در ایران متاسفانه شرایط فروش هاست چندان دارای ضابطه و قانون خاصی نیست و چه بسیاراند افرادی که از شرکتی هاست می گیرند و بعد از مدتی هم اطلاعات سایت شان از بین می رود هم پول هاست.بدلیل اینکه اکثر اینها نماینده گی هاست های دیگر هستند و فضایی مثلا ۱۰۰ گیگا بایت در اختیار دارند و آنرا بین مشتریان تقسیم می کنند.این به خودی خود مشکل زیادی بوجود نمی آورد ولی بدلیل نبودن ارگان رسیده گی کننده جدی بعضی ها سوء استفاده می کنند و بعد از فروش هاست به ستاره ی سهیل تبدیل می شوند.به علاوه ی اینکه در ایران تقریبا تمام هاستینگ ها نماینده ی هاست های خارجی هستند.)

این در صورتی است که بخواهید پول پرداخت کنید.برای دریافت هاست رایگان می توانید به وبسایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید.

قبل از ورود به بحث دریافت هاست اجازه بدید به برخی از ویژه گی های هاست یا همان فضای وب سایت اشاره کنیم:

۱.مقدار فضا:سایت شما بسته به نوع فعالیت نیاز به فضای متقاوتی دارد.ولی چون فعلا روی هاست رایگان بحث می کنیم این مورد زیاد مورد توجه نیست.چون هر هاست رایگان یک فضای مشخص دارد و قایل افزایش و کاهش نیست.

۲.زبان هایی که پشتیبانی می کند:فرض کنید می خواهید یک وبسایت پویا(در بحث قبلی توضیح داده شده) با زبان php ایجاد کنید. هاست شما باید از این زبان پشتیبانی کند.

۳.نام دامنه:وقتی شما هاست پولی می خرید یک نام دامنه ی جدا هم می خرید.مثلا ali.com ولی در هاست های رایگان نام دامنه ی شما توسط هاست تعیین می شود.فرض کنید می خواهید از هاست رایگان byet فضا بگیرید.آدرس شما می شود:ali.byet.com یا byet.com/ali .به نظرم مورد اول(به صورت زیر دامنه یا subdomain) جالبتره.نظر شما چیه؟اما نگران نباشید سایت هایی هم هستند که اختیرات بیشتری به شما می دهند.مثلا هنگام ثبت نام یک لیست از نام دامنه در اختیار شما می گذارند که می توانید به جای دامنه ی byet.com دامنه ی دیگری مثلا totalh.com را انتخاب کنید.اجازه بدید کمی هم زیاده طلب باشیم دیگه.یه سری از سایت ها هم امکانی بنام addon domain به ما می دهند که از قبلی ها جالبتره.چون شما می تونید یک دامنه مثلا winter.ir رو ثبت کنید(بدون هاست) و ان را به هاست رایگان تون وصل کنید.در واقع مثل اینکه هاست پولی دارید.(در آینده در این مورد توضیح خواهیم داد)

۴.زمان اعتبار:به این نکته توجه کنید که بعضی از این هاست ها تا زمان خاصی مثلا ۱ سال اعتبار دارند و بعدا حذف می شوند.در هنگام ثبت نام یا در توضیحات ان سایت می توانید به این نکته پی ببرید.یا بعضی وقت ها باید در انجمن آن هاست،ثبت نام کنید و مثلا ماهانه چند پست بدید یا از این قبیل محدودیت ها…

۵. اوه مهمترین مورد(به نظر بنده) داشت از یادم می رفت.بعضی از این هاست های رایگان نصف وبسایت شما رو برای تبلیغ خودشون در نظر می گیرند که واقعا دید سایت شما رو دچار مشکل خواهد کرد.پس قبل از ثبت نام به این نکات لطفا توجه کنید.

لینک کوتاه مطلب :

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*