چگونگی استفاده و بهینه کردن وردپرس – هاست و هاست وردپرس

اطلاعیه خودکار این مقاله ؛ این پست در ۳ سال پیش نوشته و منتشر شده است و اکنون شاید قوانین و ابزار ها تغییر پیدا کرده باشد. اگر میدانید این نوشته هنوز به کارتان می آید ،به خواندن ادامه دهید.

هاست و هاست وردپرس چیست؟ چگونگی استفاده و بهینه کردن وردپرس

برای راه اندازی یک وبسایت در فضای اینترنت نیاز است تا وبسایت روی یک سرور میزبان قرار بگیرد و برای اینکه بتوان محتوای مورد استفاده در وبسایت را مدیریت نمود از ابزار مدیریت محتوا نظیر وردپرس استفاده می شود. در ادامه سعی می کنیم به معرفی دو مفهوم میزبان یا هاست و یکی از معروف ترین ابزار مدیریت محتوا یعنی وردپرس بپردازیم و همچنین در مورد بهینه کردن وردپرس اشاره کنیم.

 هاست و هاست وردپرس چیست؟  و چگونگی استفاده از وردپرس و بهینه کردن آن

وب سایت ها باید روی یک سرور به عنوان میزبان مستقر شوند، سرور میزبان رایانه ای است که به طور معمول در یک دیتاسنتر قرار دارد.

وردپرس بهترین عملکرد خود را بر روی سیستم عامل لینوکس به نمایش میگذارد که سبب شده لینوکس به  پرطرفدار ترین سیستم عامل برای وب سرور مبدل شود

از آنجایی که وردپرس با PHP نوشته شده است و یک سیستم مدیریت محتوا  پویا dynamic CMS است ، به طور بالقوه و مناسبی می تواند روی سرورهایی که برای ارائه محتوای پویا، بهینه نیستند اجرا شود.

با وجود اینکه که وردپرس تقریباً روی همه حسابهای اشتراک میزبانی  کم هزینه اجرا خواهد شد ، برخی از خدمات ویژه میزبانی وب نیز وجود دارند که در هاست وردپرس تخصص دارند. این سرویس ها از خدمات میزبانی مشترک استاندارد شما گران تر هستند ، اما برای کسانی که علاقه یا تخصصی در تنظیم دقیق سرور ندارند ، این خدمات می توانند بسیار مفید باشند.

با این وجود گفته می شود ، بیشتر این سرویس ها در زمان مدیریت و تنظیم سرور سبب ایجاد محدودیت هایی می شوند که من و بسیاری دیگر طرفدار این محدودیت ها نخواهیم بود.

به همین سبب ، من یک VPS را با دایرکت ادمین ویا cPanel توصیه می کنم که بهینه سازی سرور برای وردپرس را برای شما راحت تر خواهد و همچنین فضای ذخیره سازی، پهنای باند و منابع بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بهینه کردن وردپرس

 

نکاتی برای بهینه کردن وردپرس

برای بهینه کردن وردپرس حتما این نکات را رعایت بفرمایید :

  • –                      از افزونه کش استفاده کنید.  W3 Total Cache یکی از بهترین ها می باشد.
  • –                      سیستمان را امن کنید و از یک روش کدگذاری شده و یا همان SSL استفاده کنید. افزونه Wordfence Security – Firewall & Malware Scan یکی از بهترین افزونه های امنیت و اسکن بدافزار وردپرس هست که دارای ۳ میلیون نصب فعال می باشد !
  • –                      استفاده از افزونه را به حداقل برسانید. هر چقدر افزونه بیشتر = ضربه پذیری بیشتر
  • –                      اندازه پرونده و تصاویر را کاهش دهید که افزونه W3 که معرفی شد این کار را هم انجام میدهد. کافیست کمی در تنظیماتش وقت و حوصله خرج کنید.
  • –                      استفاده از یک شبکه توزیع محتوا یا cdn مانند کلادفلیر می تواند مفید باشد.

روش های زیادی برای بهینه سازی  وردپرس و وب سایت شما وجود دارد که با کمی جست و جو و تحقیق ، متوجه خواهید شد که آنقدرها که فکر می کنید سخت نیست ولی این به معنای سهل انگاری و فقط نصب افزونه نمی باشد. باید همینه سایتتان را مانیتور کنید.

 

به زبان ساده می توان گفت میزبانی وردپرس یا وردپرس هاستینگ نوعی از هاستینگ یا میزبانی است که در آن میزبان به صورت ویژه برای اجرای وردپرس بهینه شده است با این وجود، این بدان معنا نیست که اگر می خواهید یک وب سایت وردپرس را اجرا کنید حتما به این نوع میزبانی نیاز دارید. از لحاظ فنی شما می توانید وبسایت وردپرس خود را در هر میزبانی اجرا کنید ، مادامی که نسخه های PHP 5.2.4 و MySQL 5.0.15 یا نسخه های بالاتر از هر دو را داشته باشید که در هاست های کندوهاست کاربر میتواند به دلخواه تمامی نسخه های فعال PHP و ماژول های مورد نظر را فعال یا غیرفعال نماید.

انواع میزبانی وردپرس

دو نوع میزبانی وردپرس یا وردپرس هاستینگ وجود دارد ،

۱-            میزبانی وردپرس مدیریت شده

میزبانی وردپرس مدیریت شده ، بسته به میزبانی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید ، از یک سرور اختصاصی ، میزبانی ابری یا VPS (شبکه خصوصی مجازی) استفاده می کند.  این روش مزایای مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شوند:

میزبانی وردپرس مدیریت شده دارای سرعت بارگذاری یا load بسیار بیشتری است

بسیار امن تر از میزبانی مشترک است

شما نیازی به داشتن تخصص بهینه و امن کردن در سمت سرور نخواهید داشت

سروری که در آن هستید نیز همیشه به روز است

در روش میزبانی وردپرس مدیریت شده شما یک تیم پشتیبانی متخصص خواهید داشت که در مواجهه با هر مشکلی در این زمینه شما را همراهی خواهند کرد. ( یکی از مشخصه های یک هاستینگ معتبر ، تیم پشتیبانی و نحوه خدمات رسانی آن شرکت تعیین کننده هست چرا که هرچقدر هم سرویس قوی باشد ولی پشتیبانی نباشد ارزشی نخواهد داشت )

 

۲-            میزبانی اشتراکی وردپرس یا همان Shared Hosting

نوع دیگر میزبانی وردپرس ، میزبانی مشترک وردپرس نامیده می شود. زمانی که از نظر اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند، میزانی مشترک وردپرس می تواند گزینه مناسبی برای وردپرس هاستینگ باشد با این وجود به دلیل استفاده مشترک شما و  سایر کاربران و وبسایت هایشان از یک هاست ،در این روش شما باید با عدم امنیت و کمبود منابع باید دست و پنجه نرم کنید. هاست های ابری و سرورهایی که از سیستم Cloud استفاده میکنند فضای اختصاصی در اختیار کاربر قرار میدهند که این دردسرها را نخواهد داشت ولی خب هاست های اشتراکی از هزینه کم و دردسرهای زیادی ممکن است برخوردار باشد.

به همین دلیل تیم کندوهاست برای کارهای جدی و حساس معمولاً میزبانی مشترک یا موارد دیگر را برای هاستینگ وردپرس پیشنهاد نمی کند.

وردپرس به زبان php نوشته شده است و اسکریپت های آن با زبان های سنتی و متداول وب مانند html وcss و جاوا اسکریپت ترکیب شده اند

میزبانی وردپرس  یا وردپرس هاستینگ

در میزبانی وردپرس وقتی شبکه ها و سرورهای خود را می سازیم و سمت نرم افزار را پیکربندی می کنیم ، هر تصمیمی که میگیریم برای ایجاد محیطی مناسب برای میزبانی سایت وردپرس طراحی شده است.  ما سخت افزار ، نرم افزار و شبکه را بهینه می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هنگام میزبانی وردپرس در سیستم عامل ما ، صاحبان وبسایت ها از عملکردی مناسب و بسیار بهینه تر از میزبان های وب عادی بهره مند شوند

از نظر عملکرد امنیتی ، امنیت نیز مهم است تا اطمینان حاصل شود که وردپرس در آن سیستم عامل بسیار ایمن است.

زمانی که بحث امنیت در میزبانی وردپرس به میان می آید، مهم است تا این اطمینان حاصل شود که وردپرس در یک پلتفرم امن اجرا شده و به ارائه خدمت بپردازد.

با بررسی میزان محبوبیت میان WordPress (.com)  و  WordPress (.org)می توان به این نتیجه رسید که اکثر افراد WordPress (.org) را انتخاب می کنند، در گام بعدی و زمانی که بستر وردپرس خود را انتخاب کردید باید در مورد میزبانی وب سایت خود تصمیم گیری کنید.

با استفاده از وردپرس فرایند مدیریت ، طراحی و انتشار مطالب در وب ساده می شود، پس بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید  وبسایتتان در یک پلتفرم مناسب میزبانی شود در غیر اینصورت شاهد عملکرد نامناسب و روبه پایین وبسایتتان خواهید بود.

تیم فنی کندوهاست با بهینه کردن و امن کردن سرورهای مخصوص وردپرس ، سرویسی با عنوان هاست وردپرس در اختیار کاربران قرار داده ایم که با هزینه خیلی مناسب میتوانید استفاده کنید.

برای آشنا شدن با روال و نوع هاست نیز یک پلن رایگان یک ماهه با فضای ۵۰۰ مگابایت ایجاد کرده ایم که میتوانید ازینجا سفارش دهید : هاست وردپرس یکماهه رایگان

 

 

لینک کوتاه مطلب :

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*