چطور با قالب های وردپرس یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

اطلاعیه خودکار این مقاله ؛ این پست در ۴ سال پیش نوشته و منتشر شده است و اکنون شاید قوانین و ابزار ها تغییر پیدا کرده باشد. اگر میدانید این نوشته هنوز به کارتان می آید ،به خواندن ادامه دهید.

اگرچه ممکن است در نگاه اول، ایجاد یک سایت فروشگاهی کاری وحشتناک به نظر برسد که برای انجام آن باید هزاران خط کد نوشت، امّا امروزه به لطف ابزارهایی همچون وردپرس، می توانید با چند کلیک، یک وبسایت فروشگاهی را بدون کدنویسی راه اندازی کنید.

امروزه بیش از ۴۵۵ میلیون وبسایت با استفاده از وردپرس ساخته شده اند.

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش بدهیم چطور یک وبسایت فروشگاهی را بدون حتی یک خط کدنویسی و با استفاده از وردپرس راه اندازی کنید؛ اما پیش از آن، بهتر است به تعریف قالب های آماده وردپرس بپردازیم.

 

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس که با نام های دیگری مانند پوسته وردپرس، تم وردپرس و… نیز شناخته می شود، ظاهر کلّی یک وبسایت وردپرسی را تعیین می کند. در واقع تمام ویژگی های ظاهری یک وب سایت، مربوط به قالب آن است.
یک قالب وردپرس می تواند موارد زیر را در وبسایت شما تعیین کند:

  • طراحی و سبک و سیاق کلی وبسایت
  • تایپوگرافی (اندازه، رنگ و نوع فونت های به کار رفته در وبسایت)
  • مکان منوها و سایر ابزارهای به کار رفته در وبسایت
  • رنگ های بخش های مختلف وبسایت
  • برگه ها، نمونه کارها، تصاویر، اسلایدرها و ….

تمامی موارد بالا را می توانید در راست چین که بزرگترین تنوع قالب وردپرس و افزونه های فارسی دنیا را با ۴۹۱۰ محصول دارد، بیابید. محصولات راست چین را همراه با گارانتی کیفیت، ضمانت بازگشت وجه ۶ ماهه ، پشتیبانی رایگان، بروز رسانی خودکار و لایسنس اختصاصی خریداری کنید.

 

نیازمندی های طراحی یک وب سایت با وردپرس

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. انتخاب دامنه

پیش از هر کاری، باید برای فروشگاه خود یک دامنه انتخاب کنید. دامنه، در واقع نام و آدرس وبسایت شما است. دامنه از دو بخش اسم و پسوند تشکیل شده است. برای مثال آدرس فرضی MyStore.Com را در نظر بگیرید. در این مثال، نام دامنه MyStore و پسوند دامنه Com است.

انتخاب دامنه یکی از مهم ترین قسمت های ایجاد فروشگاه آنلاین است؛ چرا که هر دامنه ای که انتخاب کنید، قرار است کاربران، شما را با آن بشناسند. پس برای انتخاب دامنه وقت بگذارید و دامنه ی مورد نظرتان را با دقّت انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های هاستینگ امکان خرید و ثبت دامنه را برای شما فراهم کرده اند.

  1.  انتخاب هاست

بعد از این که دامنه ی مورد نظرتان را خریداری کردید، باید به دنبال یک هاست مناسب برای وبسایتتان بگردید. هاست شما باید از فضای کافی برای نگهداری فایل های سایتتان برخوردار باشد و سرعت و ترافیک آن در حدی باشد که با مراجعه ی کاربران به سایت، دچار کندی یا کمبود ترافیک نشود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هاست و نحوه ی انتخاب هاست مناسب، مقاله “چطور بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنیم؟”  را در راست چین مطالعه کنید.

  1. دانلود و نصب وردپرس

در هنگام خرید از بعضی سرویس دهنده های هاست، می توانید از آن ها درخواست کنید که روی هاستتان وردپرس نصب کنند. همچنین بعضی از این ارائه دهنده ها هاست های مخصوص وردپرس ارائه می دهند که آخرین ورژن وردپرس به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است؛ امّا در صورتی که هیچ یک از موارد بالا برای شما صدق نمی کند، جای نگرانی نیست. شما می توانید به راحتی و با چند کلیک، وردپرس را نصب کنید.

آخرین نسخه رایگان وردپرس فارسی را دانلود کنید. 

  1.  نصب افزونه ی ووکامرس

افزونه ها نرم افزارهای کوچکی هستند که با نصب آن ها، می توانید قابلیت های وبسایتتان را افزایش دهید. وردپرس در حالت عادی برای ایجاد سایت های وبلاگی ساخته شده است و شما برای تبدیل وبلاگ وردپرسیتان به یک فروشگاه وردپرسی، باید افزونه‎ی ووکامرس را نصب کنید. با افزونه ی ووکامرس می توانید به راحتی محصولات خود را برای فروش به سایت اضافه کنید.

  1. افزودن درگاه بانکی

قدم بعدی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی افزودن یک درگاه بانکی است تا کابران بتوانند از طریق آن، به صورت آنلاین پرداخت های خود را انجام دهند. این کار به دو روش می تواند صورت گیرد:

  1. استفاده از درگاه های بانکی مستقیم: برای استفاده از درگاه های بانکی مستقیم، ابتدا باید اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد کنید. پس از دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، می توانید با مراجعه به یکی از شرکت های ارائه دهنده ی درگاه پرداخت آنلاین مستقیم مانند به پرداخت ملت یا سامان کیش، با آن ها قرارداد بسته و درگاه خود را دریافت کنید.
  2. استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی واسطه: سایت هایی مانند زرین پال وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به بانک یا حتی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، صاحب یک درگاه پرداخت شوید. کافی است در این وبسایت ها ثبت نام کرده و هویتتان را احراز کنید.

بعد از دریافت درگاه بانکی، باید با افزونه‎ی مناسب، درگاه مورد نظرتان را به ووکامرس اضافه کنید.

  1. خرید قالب وردپرس مناسب

شما می توانید فروشگاهتان را با استفاده از یک قالب رایگان ایجاد کنید و مشکلی در نمایش محصولات و مراحل فروش نخواهید داشت.  در مخزن وردپرس بیش از ۱۲۰۰ قالب فروشگاهی رایگان وجود دارد.؛ امّا پیشنهاد ما خرید یک قالب حرفه ای فروشگاهی است که پشتیبانی و دریافت آپدیت را برای شما تضمین می کند. بنابراین بعد از گذشت هر مدت زمانی شما با مشکلات امنیتی و منسوخ شدن نسخه وردپرس مواجه نمی شوید.

یکی از دموهای جذاب قالب فروشگاهی دیجی لند

یکی از دموهای جذاب قالب فروشگاهی دیجی لند

کسب و کارهای اینترنتی می توانند بسیار سودآورتر از کسب و کارهای سنتی باشند. پس از سرمایه گذاری برای کسب و کارتان نترسید و تا حد امکان، برای آن هزینه کنید. برای انتخاب قالب، می توانید مقاله ی “بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس راست چین” را مطالعه کنید.

  1.  نصب افزونه های مورد نیاز

هر چند باید قالبی را خریداری کنید که بیشترین نیازمندی شما را پوشش دهد اما گاهی اوقات نمی توان صد در صد امکانات را در یک قالب پیدا کرد. بنابراین از افزونه های فروشگاهی وردپرس می توانید استفاده کنید؛ از صدور فاکتور تا اسلایدر و تخفیفات شگفت انگیز.

علاوه بر این شما نیازمند سرعت بالاتر سایت، تضمین امنیت یا سئوی بهتر هستید. تقریبا برای انجام هر کاری یک افزونه وجود دارد. به عنوان مثال، افزونه راکت به عنوان برترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس و بمنظور بهینه سازی سایت مورد استفاده است.. پلاگین WP ROCKET به عنوان پرفروش ترین افزونه افزایش سرعت و کشینگ وردپرس به بهبود عملکرد سایت شما کمک شایانی می کند.

شما می توانید تاثیر این افزونه را بعد و قبل از نصب بررسی کنید، احتمالا شگفت زده خواهید شد. افزونه راکت را از آدرس https://www.rtl-theme.com/wp-rocket-plugin/  دانلود کنید.

تا به اینجا نیازمندی های راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی را با استفاده از وردپرس به شما آموزش دادیم. همه نیازمندی های که در بالا بیان شد تنها نزدیک به ۵۰۰۰ هزارتومان برای شما هزینه خواهد داشت. این قیمت نسبت به برنامه نویسی صفر تا صد بسیار بسیار کم تر است. اگر نیازدارید اطلاعات بیشتری در مورد هزینه و جزئیات ثبت دامنه و انتخاب هاست و حتی شناخت مشتریان بدانید اینجا را کلیک کنید.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به سوالات شما در مورد نحوه راه اندازی یک فروشگاه وردپرسی بدون کدنویسی پاسخ دهد. بهترین قالب های فروشگاهی ایرنی و فارسی شده را می توانید در راست چین (rtl-theme.com) مشاهده کنید.

شما تجربه ای از کار کردن با قالب های آماده وردپرس دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

لینک کوتاه مطلب :

۲ دیدگاه

  1. مصطفی رادمهر

    مرسی مقالتون جالب بود ولی خیلی کلی بود و به جزئیات باید اشاره میسد
    مثلا کجا دامنه خوب پیدا کنیم از کجا بفهمیم ثبت نشده؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*