نکاتی برای انتخاب دامنه مناسب

اطلاعیه خودکار این مقاله ؛ این پست در ۱۰ سال پیش نوشته و منتشر شده است و اکنون شاید قوانین و ابزار ها تغییر پیدا کرده باشد. اگر میدانید این نوشته هنوز به کارتان می آید ،به خواندن ادامه دهید.

وقتی شما هاست را خریدید یا تهیه کردید ۴۶ در صد کل کار انجام شده است.ولی نیاز دارید یک دامنه نیز تهیه کنید تا مردم آدرس سایت شما را بشناسند.

حالا شما دو گزینه در پیش رو دارید.یا می خواهید یک دامنه ثبت کنید(پولی) مثلا ali.com یا همان زیر دامنه ای که هاست رایگان به شما می دهد برای شما کافی است.اگر گزینه ی دوم را انتخاب کرده اید مشکلی نیست ولی اگر مورد اول را بر گزیدید می بایست به نکات زیر توجه کنید:

۱.به شرکتی مراجعه کنید که معتبر باشد.شاید بپرسید اگر نباشد چطو میشه؟اولا دامنه شما تا زمان خاصی اعتبار دارد باید قادر باشید ثبت کننده را در زمان نزدیک با پایان اعتبار دامنه پیدا کنید تا ان را دوباره برای شما تمدید کند وگرنه دامنه آزاد می شود و همه می توانند آنرا ثبت کنند.دوما اگر دامنه ی شما به نظر آنها جالب آمد حداقل اعتبارشان مانع شود که دامنه را تصاحب کنند.گرچه همیشه این خطر مخصوصا در ایران وجود دارد.

۲.دامنه ی مناسب انتخاب کنید: فرض کنید دو سایت دارید و در هر کدام اطلاعات یکسان قرار دارد.شما کدام را ترجیح می دهید:

best-sites-in-theworld.com

worldbestsites.com

یه پیشنهاد دارم براتون.وقتی می خواهید یک دامنه یا حتی ایمیلی را ثبت کنید به لحظه ای فکر کنید که کنار دوست خود نشسته اید و او می خواهد ایمیل شما را بداند.شما نباید آدرسی داشته باشید که دوست تان در دلش بگوید:اینم اسمه آخه ^&،آآ)&آإـ .

البته این مسائل رو بهتره در هاست های رایگان هم در نظر داشته باشید.به طور خلاصه:

– کوتاه باشد

– تا حد ممکن فقط دارای حروف باشد(نه عدد و دیگر کاراکترها)

– با معنی باشد

– مرتبط با موضوع سایت باشد

لینک کوتاه مطلب :

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*